EELV Aquitaine soutient David GROSCLAUDE dans son combat pour les langues régionales !
Dàvid GROSCLAUDE, membre dau grop Euròpa Ecologia Los Verds a la Region Aquitània e president dau Partit Occitan, a entamenat una grava de la hame lo dimècres 27 de mai.
Solidaris damb aqueth militant determinat, desiram denonciar l’abséncia de sheguidas balhadas per los servicis de l’Estat ad un projèit votat per l’assemblada regionau d’Aquitània amei per l’assemblada regionau de Mieijorn-Pirenèus en junh de 2014 : la creacion de l’Ofici Public de la Lenga Occitana (OPLO), en d’un Gropament d’Interèst Public (GIP). Lo Sud-Oèst dispausaré atau d’un organisme interregionau que sa mission seré de promòver la lenga occitana e de’n augmentar lo nombre de locutors.
Damb Dàvid GROSCLAUDE, EELV Aquitània regreta la lentor administrativa de l’Estat que moisha un certan mesprètz per las lengas regionaus e la volontat de ne pas accelerar la decentralizacion. Los ecologistas defenden un projèit de societat d’on la biòdiversitat linguistica e culturau es una prioritat.
Coma elegit delegat, Dàvid GROSCLAUDE a trabalhat au projèit d’Ofici Public de la Lenga Occitana (OPLO) damb l’apoi dau president de la Region Aquitània e damb l’ajuda entègra daus servicis. Per tant qu’aquestes esfòrç ne damòrin pas a la pendilha e que las valors occitanas e ecologistas sigan respectadas, EELV desira ardorosament que la situacion se tiri d’empach au pus lèu.
Fesem lo medís constat coma eth sus la fòrt maishanta situacion de las lengas regionaus en França dau fèit de l’Estat :
- La non-ratificacion de la Carta europeana de las lengas regionaus o minoritàrias, prometuda per lo candidat Francés Hollande en 2012…
- La lei per las lengas regionaus n’es totjorn pas prevista…
- Una refòrma dau collègi que desconeish l’ensenhament bilingue, suprima l’opcion en sheisau e deminga lo quadre orari per las lengas regionaus…
- E de segur la creacion de l’Ofici Public de la Lenga Occitana totjorn dens l’espèra…
Que n’i a pro d’estar mespresats !
EELV Aquitaine
Clément ROSSIGNOL, Pòrta Paraula
Stéphane SAUBUSSE, Secretari Regionau
David GROSCLAUDE, membre du groupe Europe Ecologie Les Verts à la Région Aquitaine et président du Parti Occitan, a entamé une grève de la faim le mercredi 27 mai.
Solidaire avec ce militant déterminé, nous souhaitons dénoncer l’absence de suites données par les services de l’État à un projet voté par l’assemblée régionale d’Aquitaine et par l’assemblée régionale de Midi-Pyrénées en juin 2014 : la création de l’Office Public de la Langue Occitane (OPLO) sous la forme d’un Groupement d’Intérêt Public (GIP). Le Sud-Ouest disposerait ainsi d’un organisme interrégional dont la mission serait de promouvoir la langue occitane et d’en augmenter le nombre de locuteurs.
Avec David GROSCLAUDE, EELV Aquitaine regrette la lenteur administrative de l’Etat qui démontre un certain mépris pour les langues régionales et la volonté de ne pas accélérer la décentralisation. Les écologistes défendent un projet de société où la biodiversité linguistique et culturelle est une priorité.
En tant qu’élu délégué, David GROSCLAUDE a travaillé au projet d’Office Public de la Langue Occitane (OPLO) avec le soutien du président de la Région Aquitaine et avec l’aide entière des services. Afin que ces efforts ne restent pas lettre morte et que les valeurs occitanes et écologistes soient respectées, EELV Aquitaine souhaite ardemment que la situation se débloque au plus vite.
Nous faisons le même constat que lui sur la très mauvaise situation des langues régionales en France du fait de l’Etat :
- La non ratification de la Charte européenne des langues régionales ou minoritaires, promise par le candidat François Hollande en 2012…
- La loi pour les langues régionales n’est toujours pas prévue…
- Une réforme du collège qui ignore l’enseignement bilingue, supprime l’option en sixième et réduit le cadre horaire pour les langues régionales…
- Et bien sûr la création de l’Office public de la langue occitane toujours dans l’attente…
Que n’i a pro d’estar mespresats !
EELV Aquitaine
Dominique BLANCHARD, Porte Parole
Clément ROSSIGNOL, Porte Parole
Stéphane SAUBUSSE, Secrétaire Régional