Samedi dernier, j’ai eu le plaisir d’inaugurer la 10ème édition du festival Occitania, en tant qu’adjoint à la Langue et à la Culture Occitanes. Voici le discours que j’ai prononcé à cette occasion, en occitan
Adiussiatz a totis,
Lo Festenal Occitània festeja ongan sos 10 ans d’existéncia.
10 ans que la comuna de Tolosa aculhís una manifestacion que, pauc a pauc, es venguda un moment fòrt de la vida culturala occitana contemporanèa.
Amai pòdi dire un moment fòrt de la vida culturala tolosana, tot simplament. Lo festenal es ara integrat al labèl Toulouse Creative, creat en 2009, e que recampa l’ensèm dels eveniments culturals mai importants de la davalada dins la ciutat mondina.
La comuna de Tolosa es fièra de balhar aital a la creacion occitana la plaça qu’es la sieuna, en li balhant una visibilitat mai granda encara.
Lo festenal Occitània s’èra fixat, tre son espelida, dos objectius : permetre a la creacion contemporanèa occitana de rescontrar lo public mai larg possible e metre en evidéncia los ligams d’aquesta cultura amb totas las autras.
10 ans mai tard, aquestas doas missions semblan èsser complidas.
Mai de 80 eveniments organizats en 2009 – al mens la mitat a Tolosa, una frequentacion que quita pas de créisser dempuèi 10 ans, … Lo succés del festenal se dementís pas e pròva aital que la cultura occitana a un public e fa sens per la populacion mondina.
Eveniment transfrontalièr, interregional, en ligam amb la diversitat culturala de la vila, Occitània permet tanben als Tolosencs de comprene l’identitat de Tolosa coma lo fruch d’influéncias nombrosas, totas ricas d’una istòria, d’una lenga, d’un passat. Una diversitat viscuda coma una oportunitat e un astre per l’avenidor.
Acabarai aquí, en tornant dire que Tolosa es astruga de portar aquel eveniment, testimòni de la vitalitat de la creacion occitana de uèi e portaire de claus per comprene e bastir la cultura tolosana de deman.
En substance, et en français, pour les non-occitanistes :
Avec le festival Occitnia, Toulouse est fière de donner à la création occitane la place qui est la sienne, avec une véritable visibilité publique !
Les représentants du Conseil général, de la Région et de la DRAC qui m’accompagnaient lors de cette inauguration se sont félicités de l’importance du festival Occitanaia pour la culture et la langue occitanes.
Je termine ce billet avec deux moments de ce festival à ne pas manquer :
Un grand débat le vendredi 2 octobre, salle du Sénéchal, à 18h30 sur « Les priorités d’une politique linguistique pour l’occitan" ? J’y participerai bien entendu.
La Grande Nuit de l’Occitanie, le 8 octobre à l’Auditorium St Pierre des Cuisines, à 20h. Toutes les infos sont ici
Crédits I Nous contacter I Espace privé I Site propulsé par SPIP I RSS 2.0 |